Kræmmermarked 2017

Se den nyeste vagtplan her: http://www.megalip.dk/vagtplan

 

Vi har igen i år fået opgaverne med at billettere alle de mange besøgende til markedet samtidig med, at vi fortsat skal sikre, at parkeringspladsen fungerer 100%.
Vi har også fortsat vores sandwichbod, ”De Grønnes Take-Away”.

De forskellige opgaver er beskrevet længere nede.
Alle spørgsmål er naturligvis velkomne - ring endelig til Andreas på 3068 3078 eller til Erik på 6016 4054!

Uanset aktiviteten på kræmmermarkede mødes vi på Smørkildevej 1, 3400 Hillerød, hvor der vil være folk til at guide yderligere.

Dette dog med undtagelse af Rundskue kick-off lørdag d. 19. august. Mere info om denne aktivitet følger på særskilt seddel.

Tilmelding sker direkte her på hjemmesiden. For hver aktivitet herunder finder du et link til en tilmeldingsblanket. Klik på linket og indsend din tilmelding med det samme. Hvis du er logget på, udfyldes navn email og telefon automatisk. Det er vigtigt, at du husker at skrive navn, adresse, email og telefon på tilmeldingsblanketten.

Vi håber og tro, at alle forældre, ledere, spejdere, rovere m.fl. melder sig til nogle af vagterne, da disse tre aktiviteter er gruppens vigtigste indtægtskilde og er med til at holde prisen for kontingent samt ture og lejre nede. Du behøver selvfølgelig ikke melde dig til hele tidsrummet, men i stedet skrive det interval på kuponen, der passer dig bedst.

Klargøring søndag d. 27/8: (ALLE)

Da vi skal omdanne en græsmark til en parkeringsplads, er det nødvendigt
med en markering af køreveje og parkeringsbåse. Dette betyder, at vi skal banke 1200 stålpæle i jorden samt klargøre sandwichbodens telt denne dag.

Tilmelding til klargøring søndag

Klargøring onsdag d. 30/8: (ALLE)

Der skal spændes 20 km minestrimmel ud over pladsen, så der er brug for en del arbejdskraft. Vi skal også have opsat skraldespande, belysning i sandwichbod, rækkenumre samt opsætte skilte ved alle indfaldsveje til Hillerød.

Tilmelding til klargøring onsdag

Aftensmad d. 31/8 - 3/9: (FORÆLDRE)

Igen i år søger vi nogle forældre, der vil være behjælpelige med at lave aftensmad til mandskabet på pladsen. Dette betyder, at du skal lave mad til omkring 12 personer. Du vil på forhånd få udleveret en opskrift, og når maden afleveres på pladsen, vil dine udgifter blive refunderet.

Tilmelding til aftensmad

Billetsælgere d. 31/8 - 3/9: (ALLE over 17 år inkl. FORÆLDRE)

Til at bemande indgangene til markedet skal vi bruge forældre, ledere og spejdere (over 17 år) fra åbningstid til lukketid alle fire dage. Arbejdet består i at billettere og modtage penge fra gæsterne, der ankommer til kræmmermarkedet. Tilmeld dig de dage du kan, samt i hvilket tidsrum det passer dig. BEMÆRK: Da vi skal holde åbent i hele markedets åbningstid, er det meget vigtigt, at der også er nogen der tilmelder sig i ”yder-perioderne”, dvs. formiddag på hverdagene samt om aftenen alle dage!

Tilmelding til billetsalg

Parkeringsvagter d. 31/8 - 3/9: (SPEJDERE over 14 år, LEDERE, ROVERE)

Parkeringsvagtens opgave er, at sørge for at indkørsel, udkørsler og selve parkeringspladsen fungerer 100%. Vi forventer, at ALLE ovennævnte hjælper til i løbet af marke-det.

Tilmelding til parkeringsvagter

Madbod d. 31/8 - 3/9: (ALLE OVER 15 ÅR inkl. FORÆLDRE)

I De Grønnes Take-Away skal der bruges arbejdskraft til at snitte råvarer, fylde flûtes samt modtage betaling fra kunderne. Her kan alle over 15 år hjælpe til.

Tilmelding til madbod

Rundskuehæfter d. 19/8 - 18/9: (ALLE SPEJDERE)

Vi vil i år lave et stort salgsfremstød i Hillerød lørdag den 27. august - mere herom se-nere. Derfor er der en oplagt mulighed for at få solgt rigtig mange hæfter denne dag. Vi vil også samle så mange spejdere som muligt LØRDAG D. 2. september på markedet, hvor vi igen vil dække markedet massivt.

Tilmelding til rundskuesalg

Oprydning mandag d. 4/9: (ALLE)

Der vil være folk på pladsen fra kl. 8-12 og igen fra kl. 18.30-20.00. Vi skal rydde op, samle affald, pæle, minestrimmel og nedtage sandwichboden, så pladsen igen bliver ren og pæn.

Tilmelding til oprydning